Ministrul interimar al Educației, un susținător tot mai puternic al școlii cu prezență fizică! “Învățământul online nu este o soluție viabilă”

Publicitate

Ministrul interimar al Educației arată de la o zi la alta că este un susținător tot mai puternic al școlii cu prezență fizică. Chiar dacă România se confruntă cu o criză sanitară fără precedent, Sorin Cîmpeanu își dorește ca elevii să meargă la școală, așa cum este normal. Acesta sugerează și faptul că mulți copii trăiesc în mediul rural, iar aceștia nu au acces la internet de calitate, iar trecerea în online înseamnă ruperea completă de educație.

“Școala online nu este o variantă pentru România în acest moment. 1 din 2 copii învață în mediul rural. La nivel național, avem oficial, o acoperire de internet de 94%, însă când vorbim de un proces didactic de o minimă calitate, este nevoie de o viteză de cel puțin 100mb/secundă.

Pentru a preda online, ai nevoie de o viteză de transfer, nu numai de internet, ci de internet de calitate. Acest lucru este realizat abia în jumătate de țară. Din acest motiv, învățământul online nu este o soluție viabilă pentru România în acest moment. Trebuie să facem tot posibilul să păstrăm școala deschisă cu prezența fizică: Elevii au pierdut deja foarte mult”, a precizat Sorin Cîmpeanu la B1TV.

Cu puține zile în urmă Sorin Cîmpeanu a recunoscut că este împotriva învățământului online, susținând că acesta este un dezastru. Dacă nu va exista învățământ cu prezență fizică în școli, analfabetismul va crește și mai mult în țara noastră.

Pe de alt parte, Sorin Cîmpeanu a transmis și cinci condiții esențiale ca învățământul online să se poată desfășura în condiții normale, dintre care, susține că niciuna nu este îndeplinită.

“Închiderea școlilor va fi plătită și este deja plătită pentru greșelile noastre, ale adulților, au plătit mult prea mult această lipsă de responsabilitate. Învățământul online va fi o variantă viabilă când vor fi îndeplinite cinci aspecte:

-Conectivitatea generalizată, suntem departe de acest obiectiv

-Disponibilitate de echipamente pentru toţi copii

-Conţinut digital pentru toate disciplinele. Nu avem în acea mai mare parte

-Profesori pregătiţi pentru predare online. Avem formați cu certificare 1 din 5 doar

-Platforme pentru evaluare. Orice proces didactic se finalizează cu evaluare. Cu mici excepții nu există astfel de platforme.

Niciuna dintre dintre acestea condiții nu este îndeplinită la un asemenea nivel încât să putem spune că şcoala online este o soluție”, a transmis ministrul interimar al Educației.

 

Publicitate

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!