Echipa naționala U19 a României s-a reunit, sâmbătă după-amiază, pentru “dubla” amicală cu Macedonia, programată pe 31 august, și respectiv 2 septembrie. În cadrul lotului convocat de selecționerul Adrian Boiangiu se regăsesc doi portari dâmbovițeni: Andrei Vlad și Marian Aioani.
Primul este portar la FCSB București, iar al doilea la Chindia Târgoviște. În ceea ce-l privește pe Aioani, acesta a fost folosit de Nicu Croitoru în disputa cu Foresta Suceava, câștigată de Chindia cu 6-0. Tânărul goal-keeper a fost trimis pe teren în actul secund, în locul mult mai experimentatului Iustin Popescu, achiziționat în această vară de la Dinamo București. Lotul României cuprinde următorii jucători pentru “dubla” amicală cu Macedonia: Andrei Vlad (FCSB București), Marian Aioani (Chindia Târgoviște), Alexandru Costache (Concordia Chiajna) – portari, Denis Hăruț, Cristian Podină (ambii ACS Poli Timișoara), Cristian Băluță, Robert Neciu (ambii Viitorul Constanța), Constantin Dima (Sepsi Sfântu Gheorghe), Andrei Trușescu (AS Roma), Ricardo Grigore (Dinamo București) – fundași, Radu Boboc, Mihai Ene (ambii Viitorul Constanța), Vlad Dragomir (Arsenal), Rareș Lazăr (CS Mioveni), Liviu Gheorghe, Florin Vasile (ambii in Vasile i (eș), anța), ) – fundașrtari,ian Aioani (Chindia Târgoviște), onat în această vară de la Dinamo București. Dinamo), Radu Bârzan (FC Argeș), Claudiu Micovschi (FC Genoa), George Merloi (Rennes), Andrei Cordea (Novara Calcio) – mijlocași, Robert Moldoveanu (Dinamo), George Ganea (AS Roma) și Andrei Sîntean (Slavia Praga).
Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a aprobat prin ordin modificarea metodologiei de organizare a programului „Școală după școală” (SDS). Intervențiile punctuale vizează adaptarea programului la nevoile actuale ale sistemului de învățământ preuniversitar, respectiv deschiderea sa într-o mai mare măsură către comunitate.
Astfel, în noua abordare, programul „Școală după școală” devine o formulă complementară activității școlare obligatorii care, prin modalități integrate de sprijin, are ca obiective prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii, creșterea performanțelor școlare, învățarea remedială și accelerarea învățării prin activități educative, recreative și de timp liber. De asemenea, urmărește dezvoltarea personală și integrarea socială, precum și menținerea elevilor într-un spațiu securizat, ca alternativă la petrecerea timpului liber în medii cu potențial de dezvoltare a unui comportament deviant.
Ministerul promite că oferta de program SDS va fi proiectată astfel încât să răspundă nevoilor tuturor elevilor și cu prioritate, nevoilor elevilor aparținând grupurilor dezavantajate.
În învățământul primar, programul „Școală după școală” cuprinde activități de educație, complementare activității didactice, corelabile cu activități de susținere și de dezvoltare personală a elevilor. Activitățile de educație se referă la supraveghere și îndrumare în efectuarea temelor, dar și la recuperare pentru elevii cu dificultăți cognitive. Activitățile de susținere și dezvoltare personală destinate elevilor cuprind, între altele, măsuri de recuperare pentru elevii cu tulburări emoționale sau de limbaj, activități de dezvoltare pentru elevii capabili de performanță, activități de încurajare a lecturii independente sau proiecte tematice propuse de elevi sau părinți, cadre didactice etc.
În învățământul secundar, programul include activități de educație care trebuie corelate cu activitățile de susținere și de dezvolare personală. Pachetul de activități de educație cuprinde activități de suport pentru efectuarea temelor și activități remediale, în timp ce pachetul de activități de susținere și de dezvoltare personală a elevilor cuprinde, printre altele, asistență psihopedagogică pentru recuperarea decalajelor de învățare, consiliere psihologică și consiliere în carieră, respectiv activități pentru accelerarea învățării și pentru performanță. Fiecare unitate de învățământ, în funcție de grupurile-țintă, concepe module adecvate de pachete de activități.
Finațarea programului are patru paliere: bugetul autorităților locale, bugetul de stat constituit pentru elevii proveniți din grupurile dezavantajate, programe finanțate din fonduri europene sau naționale și activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări, prin suportul financiar al asociațiilor de părinți, al organizațiilor nonguvernamentale etc., cu respectarea legislației în vigoare.