Numeroasele restricții impuse din cauza pandemiei de coronavirus încep să nu mai fie placul marilor retaileri. Potrivit unui comunicat al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), aceștia cer eliminarea restricțiilor de acces în magazine.
Astfel, se solicită autorităților îndepărtarea regulilor impuse de ultimele reglementări, în legătură cu accesul oamenilor în magazinele care comercializează instalații și echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare și igienă, în contextul apropierii sezonului rece, precum și al disfuncționalităților infrastructurii de bază pentru populația din diverse localități. Așadar, pe scurt, AMRCR cere revizuirea legii 150/2016. Aceștia susțin cu tărie că această lege nu aduce nimic bun nimănui și a produs masive bulversări pe piață.
Retailerii au transmis că magazinele cu produse alimentare sunt esențiale pentru populație și de aceea accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care le transformă în magazine neesențiale.
“Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a luat notă de declaraţiile Ministrului Agriculturii referitoare la atenţionarea Comisiei Europene privind riscul de infringement în cazul Legii 150/ 2016. În legătură cu opţiunile enunţate de domnul ministru privind continuarea procesului legislativ, considerăm că esenţială este respectarea legalităţii şi nu tertipuri tactice fără finalitate.
În timpul dezbaterilor proiectului de modificare a Legii 321/2009 am semnalat autorităţilor competente problemele pe care le poate genera adoptarea unor amendamente vădit nefundamentate, menite să creeze, cu orice preţ, doar false aşteptări.
Credem că întreaga Lege 150/2016 trebuie revizuită cât mai repede pentru că, aşa cum am anticipat, nu a adus nimic bun nimănui şi, pe lângă riscul de infringement şi apariţia altor vulnerabilităţi legale, a produs şi masive bulversări în piaţă”, a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR, potrivit dcnews.ro.
Asociația Marilor Rețele Comerciale include un număr de 22 de retailer alimentary și nealimenatari precum Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decarhlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash&Carry, Mobexpert, Penny, Profi și Selgros.