ANAF anunță o serie de măsuri de ajutor pentru mediul de afaceri în perioada stării de urgență

Publicitate

Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã anunță că, în contextul declarării stării de urgență și al situației cu care se confruntă țara noastră din cauza virusului COVID-19, a pregătit o serie de măsuri pentru a sprijini mediul de afaceri.

Printre cele mai importante se numără:

– suspendarea  sau, după caz, neînceperea executãrii silite a creanțelor bugetare;
În acest sens, nu se mai emit somații, opriri asupra disponibilităților bãnesti și a veniturilor urmãribile și nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Excepție fac sumele provenite din hotãrârile judecãtorești pronunțate în materie penalã.
– rambursarea TVA, în cursul lunii martie, pentru toate deconturile soluționate și pentru care s-au emis decizii de rambursare la zi;
– implementarea unui nou mecanism de rambursare a TVA, care vizeazã soluționarea cu celeritate a deconturilor, începând cu data de 1 aprilie 2020;
– suspendarea acțiunilor de control fiscal (a inspecțiilor fiscale, a controalelor antifraudã) cu excepția verificãrilor ce pot fi efectuate de la distanțã, precum și a cazurilor de evaziune fiscalã, acolo unde sunt indicii în acest sens;
– suspendarea acțiunilor antifraudã privind Filtru II și a activitãților specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria și Bulgaria.

Mãsurile vor fi aplicate atât în perioada în care în România este declaratã stare de urgențã,  cât și pentru o perioadã de 30 de zile de la încetarea acestei stãri.

Totodatã, se amanã termenul de depunere a declarațiilor fiscale de la 25 martie 2020, pânã la data de 25 aprilie 2020.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!