Ai un business local? Cum obţii clienţi prin optimizare SEO

optimizare SEO local
Publicitate

Dacă ai un business local, iar clienții tăi sunt în mare parte din oraș, împrejurimi sau de pe raza județului unde îți desfășori activitatea, cu siguranță ar trebui să acorzi o atenție deosebită unei strategii de optimizare SEO locală. Acest lucru este extrem de important pentru că în urma unui sondaj se pare că 25% dintre accesările făcute pe Google au un caracter local, iar 85% dintre internauți caută frecvent business-uri care se află în apropiere. De asemenea, ce este de-a drepul remarcabil este modul în care internauții, care caută anumite produse online cu ajutorul motorului de căutare, își focalizeaza apoi atenția asupra ofertelor propriu-zise. Altfel spus, peste 80% dintre cererile locale pe telefoanele mobile se transformă în cel mai scurt timp într-un apel telefonic sau într-o vizită directă.

Ce este SEO şi cu ce te ajută

Eu bine, în timp ce campaniile de promovare Google Ads sau Facebook Ads îţi aduc clienţi pe termen scurt şi doar atâta timp cât le rulezi, optimizarea SEO îţi aduce clienţi pe termen lung, iar asta organic, fără investiţii constante. În traducere: SEO ÎŢI ADUCE CLIENŢI GRATUIT! Dacă ai nevoie de un anumit produs ori serviciu, cel mai probabil vei căuta pe Google şi vei accesa site-urile de pe primele pagini de Google. Este un lucru clar faptul că foarte puţini dintre cei care caută produse ori servicii se duc dincolo de pagina a doua de Google. Aşadar, dacă deţii un magazin online sau un site de prezentare, şi se regăseşte pe pagina 10, 20 sau 80, practic, pierzi clienţi… pe bandă rulantă.

Aceastea fiind spuse, iată care sunt cele 7 sfaturi pentru a vă îmbunătăți SEO-ul local si pentru a atrage cât mai mulți vizitatori în zona dorită de dumneavoastră:

1.Localizare geografică prin SEO On-page

Utilizarea cuvintelor cheie pe pagina web, indiferent că vorbim de un site de de prezentare sau un magazin online local, este absolut necesară pentru îmbunătățirea SEO-ului. Acestea se pot găsi fie în titlu, dar și în textul propriu-zis, însă trebuie să fie alese cu atenție, sau poate chiar personalizate pentru ca orice altă concurență să fie eliminată.

Astfel, localizarea geografică prin SEO On-page se poate realiza prin completarea cuvintelor cheie cu zona sau orașul în care activați. De exemplu, dacă alegeți “florărie” cuvântul cheie, acesta va avea o foarte mare concurență în motorul de căutare. Însă, dacă nuanțați cuvântul adăugând și orașul unde vă desfășurați activitatea, exemplu “florărie Târgoviște”, atunci SEO-ul va fi îmbunătățit și vei avea șanse foarte mari să te ajungi pe prima pagină de Google.

2. Optimizează titlul și descrierea meta

Etichetarea titlului și descrierea meta nu au neapărat un impact major asupra SEO-ului local, însă pot reprezenta câteva atuuri importante. Acestea vor apărea în rezultatele căutării pe Google, ceea ce reprezintă un plus pentru a vă crește accesările, pentru că internauții se vor baza pe aceste elemente pentru a accesa pagina dumneavoastră. De asemenea, prin indicarea locației, prin etichetarea titlului și prin descrierea meta vei observa numărului celor care accesează link-urile care duc direct către pagina ta web. Acest lucru ar determina creșterea site-ului tău în clasamentul Google, ducând  la un succes pe termen lung.

3. NU IGNORA Google My Business

Ce e un business fără Google My Business? Este foarte impornat să îți înscrii firma în acest serviciu oferit de Google total gratuit, creat tocmai pentru a ajuta companiile locale să fie descoperite mai ușor de clienți. Pagina de Google My Business va conține date despre firma ta, informații despre serviciile ori produsele pe care le oferi, apelare rapidă direct din Google, secțiune de review-uri, poți posta imagini, oferte și multe altele. În plus, business-ul tău este văzut altfel de clienți, mai calitativ, mai profesional, mai de încredere.

Sfaturi pentru optimizarea paginii Google my Bussines, care ți-ar putea fi utile:

  • Asigură-te că ai scris corect numele firmei, adresa, numărul de telefon
  • Poți ieși în evidență cu ajutorul unor fotografii de calitate și originale
  • Fii precis în menționarea domeniului în care activezi. Dacă  (Nu menționa simplu “magazin”, mult mai bine ar fi să specifici “magazin alimentar” pentru a fi mai ușor de găsit)
  • Răspunde cu mult calm celor care au o părere negativă. Nu sunt deloc puțini proprietarii de business care au tendința de a se “certa” cu cei care oferă un review negativ. Aceasta este o greşeală imensă, care are un impact negativ asupra business-ului. Un răspuns bun, însoţit, de ce nu, şi de scuze (dacă aţi greşit faţă de client), poate face minuni şi îţi poate consolida imaginea.

4. Articole SEO cu backlink-uri de calitate către site-ul tău

O strategie solidă, cu rezultate bune pe termen lung (căci în SEO nu putetm vorbi de termen scurt), nu poate fi clădită fără articole SEO publicate pe site-uri cu ranking bun în Google, exemplu site-uri de ştiri locale, cu backlink-uri dofollow către site-ul tău. De ce aceasta este o soluţie importantă care trebui inclusă în strategia ta SEO? Pentru că link-uri de la alte site-uri mai bine cotate în Google, oferă o importanţă mare site-ului tău, reprezentând un mare câştig pe termen lung.

5. Încurajează persoanele care urmăresc activitatea business-ului tău să-și exprime opinia public

Așa cum deja ai înţeles până acum, expunerea pe diferite pagini, precum Google my Bussines sau Facebook, review-uri sau prin menţiuni în articole scrise pe site-uri locale de ştiri, creeză o vizibilitate şi o imagine mai clară a business-ului tău, ceea ce este un aspect foarte productiv pentru afacerea ta. În momentul în care clienții sunt încurajați să își exprime opinia public, se aduc îmbunătățiri considerabile strategiei de SEO local.

6. Dezvoltă-ţi un site compatibil pe telefonul mobil

Toate sfaturile de mai sus pot deveni inutile dacă site-ul tău de prezentare ori magazinul online nu este optimizat pentru telefonul mobil! La momentul actual, peste 80% dintre cei care accesează un site sau fac cumpărături dintr-un magazin online provin de pe telefonul mobil (smartphone). Astfel că dacă site-ul tău nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, atunci vei avea mult de pierdut. Pierzi clienţi, iar asta nu e bine pentru business-ul tău, nu?

Așadar, cu ajutorul acestor sfaturi vă puteți îmbunătăți considerabil SEO-ul local, ceea ce va duce, evident, la creșterea satisfacției dumneavoastră atunci când veți sesiza că afacerea este pe punctul de a crește cu ajutorul accesărilor online.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!