Pentru compensarea creșterilor la costurile materiilor prime, producătorul danez de bere Carlsberg a anunțat majorarea prețurilor la bere. Măsura i-ar putea afecta vânzările în acest an, însă nu este singura companie care se confruntă cu probleme de acest gen, potrivit stiripesurse.ro.
Totodată, producătorul danez de bere spune că a raportat vineri vânzări mai bune decât prognoza pentru trimestrul al patrulea, însă se așteaptă ca această creștere a profitului operațional sub nivelul de anul trecut.
”Costurile semnificativ mai mari ale materiilor prime şi impactul continuu al Covid-19 vor crea dificultăţi în 2022”, a spus directorul executiv Cees ‘t Hart, potrivit sursei citate.
Astfel, costurile pe hectolitru au crescut cu 10-12% anul trecut, din cauza preţurilor mai mari ale mărfurilor şi transportului. În acest caz, companiile îşi propun să compenseze costurile crescute prin majorarea prețurilor, chiar dacă acest lucru ar însemna reducerea consumului de bere, scrie stiripesurse.ro.
Carlsberg se așteaptă ca profitul organic din exploatare să crească cu 0-7% în 2022, comparativ cu 12,5% anul trecut. De asemenea, compania a declarat că în următorii cinci ani va încerca să se dezvolte dincolo de piaţa de bază a berii, concentrându-se pe categorii precum: cidrul, seltzer şi berea fără alcool, precum şi mărcile premium cum sunt 1665 Blanc şi Grimbergen, care generează marje de profit mai mari, scrie aceeași sursă.