Somnul la el acasă – Cum te afectează locul în care dormi?

Sursă foto: Pexels.com
Publicitate

Există nenumărate motive pentru care se poate să nu dormi bine. De la stres, la prea multă cofeină și până la alimentație, motivele pot fi mai mult sau mai puțin evidente. Printre acestea poate fi însuși locul în care dormi, iar lipsa unor condiții optime de somn îți poate afecta viața de zi cu zi. De aceea, este util să verifici aceste aspecte în camera în care dormi, înainte să apelezi la alternative care îți induc somnul.

Iată de ce aspecte trebuie să ții cont în camera în care dormi!

Temperatura

Deși pare inconfortabil, ai fi surprins să afli că temperaturile mai joase favorizează un somn mai bun. Corpul intră într-un stadiu mai profund de relaxare în momentul în care temperatura camerei este mai scăzută așadar, data viitoare când te gândești să iei o pătură în plus sau să crești temperatura termometrului cu încă un grad, gândește-te cum îți va afecta acest lucru somnul. Cel mai simplu mod de a observa acest fenomen este vara, când căldura stă, adesea, în calea unui somn profund.

Aglomerarea camerei

O cameră prea aglomerată poate oferi senzația de sufocare și, implicit, îți va fi mai dificil să adormi. Cu cât ai mai puține obiecte în jur care să te distragă, cu atât creierul tău va asocia dormitorul cu un spațiu rezervat exclusiv somnului. Alege piesele de mobilier de dormitor care ți se potrivesc de pe Sensodays.ro și folosește dormitorul doar pentru ceea ce a fost făcut: odihnă. Altfel, dacă alegi să folosești camera de dormit și pentru birou, relaxare sau loc de luat masa, îți va fi mai dificil să nu asociezi patul cu aceste obiceiuri, așadar vei adormi mai greu.

Patul în care dormi

Patul în sine poate fi un factor care îți influențează negativ somnul. Achiziționează o saltea de calitate și, eventual, o pernă cu memorie. Dacă suprafața pe care dormi este prea moale, aceasta nu doar că favorizează apariția afecțiunilor la coloană, dar corpul nu se odihnește suficient, fiind continuu tensionat. De asemenea, asigură-te că ții cont de aerisirea și curățarea periodică a așternuturilor și previi apariția acarienilor, care îți pot afecta atât somnul, cât și condiția pielii.

Device-uri electrice

Încearcă să renunți la obiceiul de a dormi cu telefonul sub pernă sau lângă pat. În general, prezența dispozitivelor electrice disturbă somnul prin undele care sunt prezente în cameră. Deoarece acestea rămân permanent conectate la sateliți chiar dacă ai închis, de exemplu, datele mobile, liniștea camerei tale va fi și ea afectată, iar somnul nu va mai fi unul la fel de profund.

Pe lângă toate acestea, este important să ții cont și de aspecte mai evidente, cum sunt sursele de lumină sau zgomotul. Încearcă să adormi într-un mediu cât mai liniștit, fără surse alternative de lumină sau muzică, pentru a lăsa creierul să-și efectueze ciclul normal de somn. De cele mai multe ori, oamenii aleg să apeleze direct la remedii pentru somn și să trateze efectele, nu cauza acestora. Totuși, se poate ca lipsa somnului să fie afectată de aspecte mult mai la îndemână, așadar începe, în primul rând, cu propria cameră. 

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!