În județul Dâmbovița au fost înregistrate 81 de accidente de circulație în primele două luni ale anului, potrivit unei statistici realizate de Inspectoratul de Poliție Județean Dâmbovița. 94,52% dintre acestea fiind accidente rutiere ușoare.
Este de subliniat faptul că, atât accidentele de circulație grave, cât și cele ușoare înregistrează o scădere, comparativ cu anul precedent.
Astfel, este evidențiată o diminuare în ceea ce privește victimizarea persoanelor în accidente de circulație grave, fapt pentru care, față de anul precedent, numărul unor astfel de evenimente a scăzut cu 50%, numărul persoanelor decedate a scăzut cu 33,33%, numărul persoanelor rănite grav a scăzut cu 60%, iar numărul persoanelor rănite ușor a scăzut cu 80%.
Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024, numărul accidentelor rutiere ușoare înregistrează o scădere de 5,47%, iar numărul persoanelor rănite ușor înregistrează o creștere de 2,17%.
În ziua de vineri s-au înregistrat cel mai mare număr de accidente
Din totalul accidentelor rutiere produse în primele două luni ale anului 2025, cele mai multe dintre acestea, respectiv 65,75%, s-au produs în mediul rural.
Totodată, în ziua de vineri s-au înregistrat cel mai mare număr de accidente rutiere cu victime, reprezentând 17,80% din totalul evenimentelor.
Conform statisticilor, în intervalele orare 14:00-15:00 și 18:00-19:00, s-a înregistrat cel mai mare număr de accidente rutiere cu victime, această perioadă însumând 10,35 % din total.
Precizăm că pe drumurile naționale ce tranzitează județul s-au înregistrat 28 de accidente de circulație, iar pe cele județene și comunale, 45, dintre care 4 grave.
8 accidente înregistrate pe DN 71
Astfel, pe DN 71, pe tronsonul Bâldana-Târgoviște s-au înregistrat 3 accidente de circulație, iar pe sectorul Târgoviște-Cota 1000, alte 5.
Pe DN 7, pe raza localităților Lungulețu-Titu-Produlești s-au înregistrat 2 evenimente rutiere, iar pe sectorul de drum Mătăsaru – Găești – Valea Mare, 2.
Pe DN 1A, pe tronsonul Crevedia-Cornești au avut loc 2 accidente de circulație, iar pe DN 72A, Târgoviște-Malu cu Flori, 7 accidente de circulație, pe DN 72, Găești-Târgoviște- 2 accidente rutiere și pe DN 61, Corbii Mari-Găești, 3 accidente rutiere.
În perioada analizată, principalele cauze generatoare de accidente identificate, la nivelul judeţului Dâmboviţa, sunt:
– Viteza (neadaptarea vitezei la condițiile de drum reprezintă 15,06% din numărul total de accidente);
– Alte preocupări (13,69% din numărul total de accidente s-au produs din cauza altor preocupări de natură a distrage atenția în timpul condusului);
– Neasigurarea la schimbarea direcției de mers (neasigurarea la schimbarea direcției de mers reprezintă 12,32% din numărul total de accidente rutiere);
– Prioritate vehicule (neacordarea priorității vehiculelor care au acest drept reprezintă 10,95% din numărul total de accidente);
– Prioritate pietoni (neacordarea priorității de trecere pietonilor reprezintă 9,58% din numărul total de accidente);
Conform datelor statistice, 61,64% din totalul evenimentelor rutiere înregistrate s-au produs pe fondul abaterilor menționate anterior.
Referitor la principalele cauze generatoare de accidente de circulație grave, precizăm că 100% din numărul total al acestor evenimente s-au produs din cauza următoarelor abateri ale participanților la traficul rutier, și anume:
– Depășire neregulamentară (25% din totalul accidentelor s-au produs din cauza depășirii neregulamentare);
– Alte preocupări (25% din numărul total de accidente s-au produs din cauza altor preocupări de natură a distrage atenția în timpul condusului);
– Viteza neadaptată (neadaptarea vitezei la condițiile de drum reprezintă 25% din numărul total de accidente);
– Nerespectarea distanței în mers (25% din numărul total de accidente s-au produs pe fondul nerespectării distanței în mers);
Precizăm că prevenirea producerii unor accidente de circulație reprezintă în continuare unul dintre obiectivele principale ale poliției rutiere, motiv pentru care în perioada următoare activitățile organizate vor fi intensificate.
Pe această cale ne dorim, totodată, să atragem atenția conducătorilor auto să manifeste prudență la volan, să dea dovadă de responsabilitate și respect atunci când utilizează rețeaua de drumuri publice și să respecte cu strictețe regulile de circulație.
Activitățile desfășurate de polițiștii rutieri sunt circumscrise Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră, pentru perioada 2020-2030, document de politici publice care stabilește cadrul, planificarea implementării obiectivelor și planurilor de acțiune în domeniul siguranței rutiere, definite ca atare în acord cu normele și liniile directoare ale noilor politici ale UE.
Obiectivul general al Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră este reducerea cu 50%, până în anul 2030, comparativ cu anul 2019, a numărului persoanelor decedate şi cu 50% a numărului persoanelor rănite grav în urma producerii accidentelor rutiere.
Pentru a măsura progresele înregistrate în domeniul siguranţei rutiere, indicatorii de referinţă rămân cei privind decesele şi vătămările grave, care vor fi în continuare monitorizaţi atent.