Ordinul Ministerului Sănătății nu este băgat în seamă la Cluj! Managerul Institutului Oncologic: “Fiecare pacient reprezintă o urgență”

Publicitate

La Institutul Oncologic din Cluj-Napoca medicii își fac treaba cum știu ei mai bine, iar pentru fiecare doctor de acolo orice pacient reprezintă o urgență! Ordinul Ministerului Sănătății care prevede suspendarea pentru 30 de zile în spitalele din România a intervențiilor chirurgicale care nu sunt urgențe nu este prea mult băgat în seamă la Institutul Oncologic “Prof. dr. Ion Chiricuță”. Potrivit transilvaniareporter.ro., spre deosebire de alte institute similare din România, aici, pacienții sunt tratați ca înainte de pandemia de Covid, iar institutul a devenit un loc excelent pentru pacienții cu cancer din întreaga țară.

Reprezentanții Institutului Oncologic din Cluj-Napoca au transmis că toți pacienții reprezintă o urgență, și că, pe partea de spitalizare de zi, pacienții sunt tratați ca și în anii anteriori pandemiei, iar numărul de servicii, fiind, practic la fel.

“Pacientul oncologic este o urgență. Și orice întârziere, atât în ceea ce privește screening-ul, diagnosticul și tratamentul acestor pacienți poate avea efecte în ceea ce privește rezultatele oncologice, calitatea vieții, supraviețuirea acestor pacienți, motiv pentru care aceștia trebuie tratați de îndată”, a precizat Cătălin Vlad, managerul Institutului Oncologic din Cluj-Napoca, pentru transilvaniareporter.ro.

Contextul pandemiei de coronavirus și afluxul mare de bolnavi au determinat unității medicale din Cluj-Napoca să ia măsuri suplimentare atât în ce privește pacienții, cât și personalul medical.

În ce privește pacienții, am mutat triajul epidemiologic în amfiteatrele din spatele institutului. De asemenea, am mărit capacitatea de tratament în spitalizarea de zi pentru chimioterapie prin prelungirea programului de lucru, mai exact prin înființarea a două ture zilnice. Dorim să extindem activitatea și în spațiul în care funcționează acum spălătoria, tocmai pentru a reduce aglomerația din spital. Nu în ultimul rând, suntem în curs de a implementa un program pilot prin care să facem posibil transportul pacienților din județ, dar și din celelalte județe ale tării, la Cluj-Napoca, la institut.

În privința personalului medical, suntem conștienți că astăzi depune o activitate de 4-5 ori mai mare față de alte centre similare din țară, ceea ce duce, evident, la o suprasolicitare a acestuia. Organizăm permanent întâlniri cu personalul pentru a-i motiva pe oameni în continuare, să identificăm soluții pentru a face față cât mai bine situației actuale. Evident că ne gândim și la metode de a recompensa într-un fel sau altul personalul medical. Le-am comunicat și cât de importantă este comunicarea cu pacienții, dar în același timp le-am și atras atenția asupra interdicției de a condiționa într-un fel sau altul actul medical”, a mai spus  managerul Institutului Oncologic din Cluj, pentru transilvania reporter.ro.

În condițiile existente s-a ajuns ca în acest institut să fie tratați zilnic 600 de pacienți cu cancer.

 

Publicitate

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!