METODE NOI DE LUCRU ÎN PROIECTELE ERASMUS+

Publicitate

În cadrul proiectului 2018-EL01-KA204-047788, AUTISM_PCP, A Holistic Approach to person centered planning for people with Autism (O abordareholistică a abordăriicentratepepersoanăpentrucei cu Autism), cu perioada de implementare 01.09.2018- 31.08.2021, Școala Gimnazială Smaranda Gheorghiu din Târgoviște colaborează cu organizația non-profit CYCLISIS din Grecia (coordonatorul proiectului), organizația non-profit din Italia Mendeleo for children APS, PARVI NATIONALEN CENTAR PO DYSLEXIA – Centrul Național de Dislexie din Bulgaria,Societatea Științifică Macedoneană pentru Autism- Macedonian Scientific Society for Autism, Association of People with Pervasive Developmental Disorder, Organizația din Grecia -Autism and Asperger, Shipcon Limassol LTD – companiedin Cipru cu accent pe proiecte finanțate de de cercetare UE și formare profesională și educațională VET.

Produsele livrabile ale acestui proiect sunt: planificarea centrată pe persoană pentru copii cu autism, instrumentele pentru planificarea centrată pe persoană, abordarea centrată pe persoană pentru copii cu autism – curs pentru facilitatori. Plecând de la o cunoaștere în profunzime a fiecărui elev, pe baza unor instrumente de lucru elaborate în mod științific, se trasează un plan centrat pe persoană care include abordări care conduc la transformarea individului într-o persoană funcțională, utilă pentru societate. Profesorii Școlilor Gimnaziale Smaranda Gheorghiu și Grigore Alexandrescu au avut posibilitatea să lucreze în echipă. Au studiat lucrări în domeniuul autismului, printre care Motivație si Recompensă- Cum să combați autismul cu propriile arme, de Robert Schramm, Autismul- Teorie și intervenție educațională, de Theo Peeters și altele. Așa cum afirmă Robert Schramm ,,Viața este o călătorie. O căutare permanentă a unui drum mai bun. Căutăm o metodă mai bună ca să ne educăm copiii, să ne facem prieteni și să îi păstrăm…” Autorul povestește că a fost foarte impresionat, când lucra la o școală din California, de modul în care se prezenta un copil cu autism, Aaron, un băiat de 7 ani, extrem de agitat dar foarte inteligent. A folosit toate metodele pe care le cunoștea atunci, a cerut ajutor din partea diferiților experți, a citit manualele de specialitate care i-au picat in mâini dar totul a fost fără folos.Pentru a-și imbunatati metodele de lucru a participat la diferite cursuri de specialitate, a început să utilizeze diferite tehnici de lucru, a studiat diferite programe, a colaborat altfel cu părinții și a ajuns să aibă rezultate remarcabile, împreună cu echipa sa de specialiști a oferit terapie pentru 2000 de copii. După mai mulți ani, autorul s-a tot gândit cum ar fi fost dacă l-ar fi întâlnit pe Aaron după ce a înțeles și s-a format pentru a veni în întâmpinarea unor astfel de copii.

Mulțumim pe această cale, coordonatorului proiectului și întregii echipe de proiect, ISJ DB, profesorilor școlii, elevilor și părinților, pentru că am avut deosebita șansă de a descoperi metode noi de abordare în domeniul educațional.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!