Elevii nu vor mai susţine teze, iar anul şcolar va începe mai devreme. Surpriză şi pentru profesori

7
Publicitate

Anul școlar 2022-2023 vine cu câteva schimbări importante pentru elevi. În primul rând, principala noutate este că elevii nu vor mai susține tezele semestriale. Apoi, anul școlar va începe mai devreme decât în anii precedenți, pe 5 septembrie, scrie observatornews.ro.

De asemenea, vor fi introduse mai multe vacanțe pentru cei mici. Prima va fi în luna octombrie, pentru toți elevii. Apoi va fi vacanța de iarnă sau de Crăciun, care are 3 săptămâni. Vacanţa de primăvară se va lua în luna aprilie, iar în data de 16 iunie ar începe vacanţa de vară.

O altă surpriză, de data aceasta și pentru profesori, este că structura anului nu va fi împărțită nici în semestre, nici în trimestre, așa cum anunțase ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Anul școlar va fi împărțit de acum înainte în module, scrie observatornews.ro.

Astfel, anul școlar 2022-2023 va arăta astfel:

  • 5 septembrie – 21 octombrie cursuri
  • 22 octombrie – 30 octombrie vacanţă de toamnă
  • 31 octombrie – 22 decembrie cursuri
  • 23 decembrie – 8 ianuarie vacanţă de Crăciun
  • 9 ianuarie – 6 aprilie cursuri (cu o săptămână de vacanţă între 6 şi 24 februarie)
  • 7 aprilie – 18 aprilie  vacanţa de Paşte
  • 19 aprilie – 16 iunie cursuri

Sorin Cîmpeanu își dorea să revină la forma de educație cu trimestre, pentru că, spune el, ar duce la o creștere a calității învățământului.

“Alternanța între module de învăţare de 6-7-8 săptămâni şi perioada de repaus. În al doilea rând este vorba de o pliere pe realităţile existente la nivelul calendarului. Am putea să avem o vacanţă de 17-18 zile în iarnă, anul ăsta elevii au avut o vacanţă mai scurtă decât ar fi meritat, în iarnă, din cauze ce vin din trecutul generat de criza  sanitară. Am putea avea o vacanţă de 12 zile care să cuprindă şi sărbătorile Pascale catolice şi sărbătorile ortodoxe. Am putea, de asemenea, să avem şi vacanţa din februarie şi vacanţa din octombrie.

O modalitate de evaluare care să ne permită evaluarea pierderilor suferite pe parcursul acestei perioade de criză, care să ne permită să vedem progresul elevilor o evaluare nu numai sumativă, ci şi formativă, este absolut necesară. Forma exactă în care vom propune aceste lucruri va fi făcută în cel mai scurt timp de către  experţi în ştiinţele educaţiei”, a declarat Cîmpeanu.

Publicitate

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!