De Ce Este Importantă Optimizarea Off Page?

Publicitate

Optimizarea site-urilor aduce vizibilitate, o bună experiență de utilizare, dar și promovarea organică a acestora, drept pentru care în prezent procesul a devenit deosebit de cunoscut. Astfel, ansamblul măsurilor care se iau în scopul alinierii conținutului site-ului la cerințele motoarelor de căutare și implicit ale utilizatorilor, includ analiza site-urilor, blogurilor sau a magazinelor în sine și găsirea celor mai bune soluții pentru ca ele să performeze cât mai bine.

Ce este optimizarea și ce înseamnă acest proces?

Optimizarea poate căpăta multe forme, însă o primă delimitare se poate face în funcție de tipul acesteia. Distingem în primă fază optimizarea on page și de asemenea ansamblul de măsuri pentru optimizarea off page

În vreme ce foarte mulți antreprenori pun accentul doar pe optimizarea on page, ca sumă de implementări la nivelul meta titlurilor, a descrierilor de produse și materialelor de blog sau la nivel de optimizări ale structurii logice a materialelor cu subtitluri, o componentă foarte importantă a promovării online vizează optimizarea off page.

Ce este optimizarea off page?

Așa cum îi spune și numele, optimizarea de acest tip face referire la toate elementele care nu au legătură cu platforma în sine, adică îmbunătățiri și optimizări care nu sunt făcute în site, dar au rolul de a atrage trafic către acesta și nu numai. 

Altfel spus, prin optimizarea off page se urmăresc aspecte care țin de link building, de content marketing, de public relations și interconectare cu clienții, de influence marketing, de brand building și implicit de brand awareness. 

SEO off page oferă câteva avantaje notabile oricărei afaceri, deoarece se axează foarte mult pe construirea imaginii site-ului în ,,exterior”, în mediul online. Astfel, următoarele aspecte sunt acoperite de către optimizarea seo off page:

Un grad de expunere mai mare 

Atunci când un site își construiește în mediul online o interconectare cu alte site-uri, acest lucru conduce la un grad mai mare de expunere care cu siguranță aduce beneficii. Câtă  vreme expunerea este ridicată, este firesc să crească numărul de utilizatori care generează trafic pe site și implicit numărul de conversii.

În definitiv, acesta este și scopul principal al optimizării, iar prin SEO off page pot fi atinse obiectivele principale ale unei afaceri, conform unui plan stabilit, de preferat alături de specialiștii dintr-o agenție de seo. 

Creșterea autorității site-ului

Autoritatea unui site este definită ca fiind un punctaj atribuit site-urilor, ce are în vedere activitatea site-ului și interconectarea acestuia cu celelalte entități din mediul online. Autoritatea unui site este astfel un scor, cu o scară de la 0 la 100, în care 0 reprezintă un punctaj foarte mic, în vreme ce valorile mari reprezintă site-uri puternice și branduri cunoscute de către utilizatori. 

În acest caz intervine și autoritatea site-urilor pe care le promovezi. Mulți antreprenori aleg site-uri necunoscute, cu probleme de indexare și domeniu mic, pe care să își publice articolele. Acest lucru are efecte nedorite pentru site-ul tău, deoarece autoritatea domeniului tău poate scădea, în loc să crească. Este necesar să cauți întotdeauna site-uri cu trafic ridicat, de încredere, care oferă conținut valoros. 

Aici intervin și beneficiile pe care ți le oferă firmele specializate în link building, care oferă pachete speciale de publicare cu ajutorul cărora îți poți atinge mai ușor obiectivele. Specialiștii înțeleg nevoia ta de a crește performanțele site-ului, iar această etapă se dovedește a fi foarte importantă, drept pentru care trebuie tratată cu cea mai mare atenție. 

Creșterea gradului de încredere a utilizatorilor

Atunci când site-ul tău este menționat în mediul online și când există linkuri care conduc către acesta, este firesc ca el să câștige din ce în ce mai mult încrederea utilizatorilor. Recomandările clienților, o strategie foarte bună de link building și o expunere corectă în social media schimbă în totalitate parcursul pe care îl poate avea un site, iar din acest motiv este indicat să îți îndrepți atenția spre optimizarea off page.

Costuri mai mici de promovare

Deși pare puțin ciudat să afirmi că o strategie de seo off page poate ajuta la echilibrarea sau chiar reducerea costurilor de promovare, în realitate acest lucru este cât se poate de adevărat. Suntem tentați să facem lucrurile în stilul nostru, iar cea mai mare parte a proprietarilor de site consideră că promovarea este un lucru ușor. 

Așa că realizează în regie proprie strategii de link building, angajează personal mai mult sau mai puțin specializat pentru realizarea contentului și a promovării, însă la final observă că la nivel de costuri acestea depășesc cu mult bugetele stabilite.

Acest lucru se întâmplă pentru că seo off page nu trebuie făcut fără a avea un plan stabilit și fără a alege specialiști cu care să lucrezi. O agenție îți oferă tot suportul necesar pentru a putea implementa în mod corect etapele de lucru pentru optimizarea off page. Cu ajutorul unor specialiști în domeniu beneficiezi de un serviciu complet, care începe cu găsirea celor mai bune publicații pentru materialele tale, astfel încât beneficiile asupra site-ului tău să se vadă rapid. 

O agenție îți oferă serviciul de content marketing pentru ca tu să nu mai ai bătăi de cap cu găsirea unui copywriter și cu eficientizarea costurilor în ceea ce privește crearea de conținut. Nu în ultimul rând, o agenție te ajută să stabilești în mod corect planurile de promovare organică sau prin Google Ads, cu ajutorul cărora să te poți adresa unui număr cât mai mare de clienți.

SEO off-page este cu siguranță ramura optimizării fără de care un site pur și simplu nu poate crește. Chiar dacă reușești să te poziționezi bine în topul motoarelor de căutare, este important să înțelegi că în mediul online contează foarte mult interacțiunea site-ului tău cu oamenii, cu alte site-uri și chiar cu crawlerele motoarelor de căutare, pentru a obține performanțele dorite. 

Este important să alegi să lucrezi cu o agenție de marketing pentru optimizarea off page a site-ului, deoarece acestea au resursele necesare pentru tot ceea ce înseamnă link building și content marketing, dar și o vastă experiență de optimizare a site-urilor de orice tip. Alături de acești specialiști poți stabili obiectivele pe care le ai, pentru ca etapele de optimizare să fie realizate într-un mod cât mai fluid și eficient pentru afacerea ta. 

Publicitate

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!