Cum poți îmbunătăți experiența operațională a depozitului?

Publicitate

Optimizarea eficientă a depozitelor este o preocupare majoră pentru firme și companii. Nu doar stivuirea multor pachete de produse contează, ci mai ales progresele în gestionarea depozitelor, acestea având un rol major în optimizare.

În ultima perioadă, din cauza pandemiei de COVID-19, oamenii de afaceri au fost nevoiți să facă față provocărilor de toate tipurile. Ei s-au confruntat cu provocări de depozitare în legătură cu gestionarea furnizorilor, ambalarea produselor, alegerea lor, aplicarea unor măsuri de igienizare și protecție a angajaților și altele.

Pandemia și siguranța

Încă de anul trecut, a apărut o schimbare dramatică spre garantarea siguranței oamenilor. Și în trecut siguranța angajaților a fost foarte importantă, dar acum este și mai mult în centrul atenției din cauza evenimentelor pandemiei.

Având în vedere acestaspect, patronii aplică noi măsuri de siguranță și investesc în platforme de încărcare unitară de calitate înaltă. Ei folosesc diferite utilaje și echipamente necesare, paleți din lemn sau paleți plastic,pentru a muta în siguranță și în mod fiabil produsele prin depozit,în fiecare zi. Paleții trebuie să fie versatili, economici, igienici, cu o capacitate portantă ridicată și de calitate Premium.

Echipamentele pentru depozite sunt importante, de aceea oamenii de afaceri investesc în ele, dar își planifică cheltuielile pentru acestea în funcție și de buget. Totuși costul rafturilor, al paleților, pentru transport și asamblare nu reprezintă singurul din costul total al depozitării. Mai sunt și alte aspecte importante pentru care se plătește, cum ar fi de exemplu costul de stocare.

Operațiunile din depozit

Pentru a îmbunătăți performanța depozitului, patronii efectuează o analiză atentă și detaliată a operațiunilor din cadrul acestuia. Acest lucru este necesar pentru toate activitățile, ce sunt realizate în lanțul logistic.

Analiza include o serie de etape și anume:

  • Controlul calității, pregătirea rapoartelor, a notelor de parcurs și alte activitățiadministrative importante
  • Atribuirea de sarcini tuturor angajaților
  • Alegerea comenzilor, descărcarea și încărcarea camioanelor
  • Stabilirea numărului de activități și a timpului pentru finalizarea lor
  • Planificarea rutelor de transport în cadrul depozitului
  • Alegerea echipamentului de manipulare în mod corect pentru creșterea eficienței depozitului
  • Aplicare unor modificări privind gestionarea stocurilor, aplicarea unor strategii pentru planificarea mai bună a stocurilor de mărfuri
  • Reducerea costurilor prin scurtarea timpului de finalizare a sarcinilor și îmbunătățirea calității proceselor
  • Instruirea angajaților pentru a avea calificări din ce în ce mai ridicate, care ajută în creșterea eficienței îndeplinirii sarcinilor.

Alte provocări în timpul pandemiei

În 2020, în timp ce unele companii au trebuit să-și oprească activitatea din cauza pandemiei, altele, cum este și logistica, s-au adaptat rapid provocărilor și s-au străduit să facă față noii realități. Fără îndoială provocările au fost uriașe și pentru cei responsabili de lanțul de aprovizionare în deservirea companiilor.  A crescut cererea de cumpărături online, au apărut restricții simultane asupra fluxului de mărfuri, s-a impus un control sporit al produselor, etc. Toate aceste provocări și obstacole au dat bătăi de cap oamenilor de afaceri.

Nevoile clienților au evoluat într-un mod dinamic, cererea a fost influențată de îngrijorarea oamenilor privind problemele de sănătate și de securitate. Asta a dus la necesitatea gestionării flexibile a transportului. Unele domenii de activitate au încetinit din cauza pandemiei, iar altele au înregistrat câștiguri importante (cum sunt producătorii de articole de igienă, de alimente și băuturi).

Oamenii de afaceri au înțeles în pandemie cât de important este rolul vizibilității mărfurilor pentru înțelegerea mai profundă a rețelei de aprovizionare, vânzări și inventar. Companiile fac planuri mai bune de gestionare a riscurilor, vor să diversifice produsele, să facă achiziții de la mai mulți furnizori și să-și crească veniturile.

Experții care au făcut previziuni pentru 2021, consideră că oamenii de afaceri s-au confruntat cu o situație fără precedent și că va urma o altă perioadă de provocări.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!