Cum ar trebui să arate un magazin online pentru a genera vânzări

Publicitate

Aspectul site-ului de prezentare sau magazinului online este extrem de important pentru afacerea ta! Dacă micile detalii sunt neglijate, nu vei reuşi să transmiţi mesajul care trebuie celor interesaţi de produsele sau serviciile tale. O proiectare corectă, dar și creativă, care să inspire persoanele care accesează site-ul tău, poate aduce foarte multe beneficii. Principalul obiectiv pe care îl ai este să îți vinzi produsele sau serviciile, dar și să aduci în prim-plan anumite elemente care să le incite cât mai mult curiozitatea cititorilor.

Iată mai jos câteva sfaturi care ţi-ar putea fi utile:

Spune întotdeauna o poveste!

Crezi că un client ar putea reveni de mai multe ori pe site-ul pe care îl administrezi pentru că a fost inspirat de povestea din spatele produselor tale? Răspunsul este da! Multe magazine online se folosesc de această tehnică pentru a atrage cât mai mulți clienți, aceștia fiind captați de povestea din spatele mărcii respective. Până la urmă, oricine poate să încerce o afacere în mediul online, însă foarte puțini știu să nuanțeze relația afectivă care se realizează între mesajul pe care îl transmiți și receptor.

Mai mult, credibilitatea ta poate creşte în acest fel, pentru că cititorii vor rezona cu povestea pe care o expui cu ajutorul detaliilor personale. Pot fi detalii de tipul: cum anume ai început să vinzi produsul respectiv, cum l-ai descoperit, cum ți-a schimbat viața etc.

Simplu de navigat

Este foarte neplăcut pentru un client să aibă o navigare haotică în magazinul online. Da, scopul final este ca vizitatorii site-ului să adauge tot mai multe produse în coș, însă acest lucru nu se va întâmpla dacă în momentul accesării va fi asaltat de prea multe variante de categorii. Ba chiar există riscul ca acesta să își piardă răbdarea și să părăsească total site-ul.

Există numeroase pagini care oferă prea multe opțiune de navigare care nu fac decât să obosească cititorul până în momentul în care își achiziționează ceea ce are nevoie.

Cu cât îți structurezi site-ul mai bine, astfel încât doritorii să poată vedea mult mai ușor toate ofertele, cu atât există șanse mult mai mari de reușită!

O culoare potrivită generează emoții pozitive!

Culorile au în general un impact psihologic imens, ceea ce, din nou, ar face cititorul să rezoneze cu povestea din spatele produsului. Pentru a alege o culoare corectă pentru site-ul tău trebuie să stabilești ce fel de emoții dorești să le transmiți clienților, dar mai ales, trebuie să adaptezi culoarea cu tipul de produs pe care îl vinzi.

De exemplu, dacă afacerea ta se bazează pe vânzarea plantelor medicinale, atunci culoarea verde ar fi cea care ar face clientul să lege toate informațiile cu care intră în contact: conceptul produsului, povestea și culoarea.

Totuși, pentru o mai multă claritate, iată ce emoții pot genera anumite culori

Roșu – Pasiune, energie, pericol, poate fi deseori asociat cu mâncarea

Albastru – încredere, pace, siguranță, credință

Verde – bogăție, prospețime, natură,

Mov – lux, calm, mister

Alb – curățenie, pozitivism, asocierea cu domeniul medical

Negru – sofisticat, puternic, formal

Galben – optimism, energie, asociat de multe ori cu mâncarea

Nu utilizați detalii diferite de design!

De obicei, oamenii își amintesc de afacerea dumneavoastră după ce și-au făcut o imagine de ansamblu despre acesta. Aici intervine impactul vizual pe care îl poate avea un desing corect al paginii, iar pentru a se întâmpla acest lucru e nevoie de coerență în detalii.

Chiar dacă propui mai multe categorii de articole, ai grijă ca fiecare pagină să aibă aceleași detalii și, dacă este posibil, aceeași culoare. Imaginea site-ului îi va rămâne întipărită în minte clientului, iar atunci șansele de a vă reaccesa pagina cresc foarte mult.

Expuneți la vedere anumite produse prin “metode de urgență”

Ce înseamnă aceste “metode de urgență”? Ele sunt mai mult niște artificii la care apelează comercianții online pentru ca anumite produse să fie vândute mult mai repede, prin captarea atenției.

Astfel, în partea de sus a paginii (de exemplu) pot fi puse informații referitoare la reduceri, limitări de stoc sau anumite beneficii pe care le pot avea clienții care-și achiziționează produse de pe site-ul pe care-l administrezi.

De exemplu, foarte multe persoane renunță la anumite cumpărături online din cauza prețului foarte mare al transportului. Un artificiu, care ar atrage cât mai mulți doritori, ar fi acela de a reduce, ori de a oferi gratuitate la transport.

Alege mereu fotografii clare și frumoase!

Alegerea unei poze frumoase și atractive poate avea, de asemenea, efecte inedite asupra psihicului uman, dar și asupra memoriei afective. Așadar, această strategie ajută atât la reținerea imaginii de ansamblu a paginii respective, cât și la atragerii propriu-zise către produsele propuse spre vânzare.

Fotografiile de calitate vor susține vânzarea produsului, iar proprietarul magazinului ar trebui să facă sacrificii pentru a avea grijă ca acestea să fie impecabile. Nu trebuie neapărat un aparat de fotografiat profesionist pentru a face fotografii frumoase, mai ales pentru că în ultima perioadă au apărut numeroase programe care îmbunătățesc calitatea pozelor.

Deveniți propriul client!

Dacă ai intra pe site-ul magazinului tău și pentru câteva minute te-ai transforma într-un simplu client, ce părerea ai avea despre design-ul ales?

Acest exercițiu este bazat pe evaluarea obiectivă, care transpune efectiv patronul în pielea clienților săi, fiind pus în situația de a-și critica efectiv propria muncă. Dacă din această poziție poți să-ți satisfaci curiozitățile de bază, atunci desing-ul este unul reușit. Însă, ca să-ți dai seama de asta, trebuie să ai răspunsul la câteva întrebări:

  • Ai găsit ușor informațiile de care aveai nevoie?
  • Ce părere ai de imaginea generală a site-ului?
  • Categoriile de produse sunt bine structurate?
  • Descrierea produselor este una clară?

Cereți opinia clienților prin sondaje

Dacă sunt utilizate simultan două planuri de site web diferite, atunci este recomandat să cereți opinia clienților prin utilizarea sondajelor, pentru ca apoi să verificați care dintre acestea s-a pliat cel mai bine pe placul lor.

De cele mai multe ori se folosește testarea cu două variante: A și B, unde a reprezintă un plan al site-ului, iar B celălalt plan. Cu ajutorul acestui test puteți monotoriza, totodată,  gradul de utilizare și interacțiunea generală.

Așadar, merită să investești mai mult timp în design-ul paginii tale? Este adevărat că imaginea de ansamblu a unui magazin online este un concep în continuă evoluție, dar pentru a avea cât mai mult succes în vânzările online, trebuie să fii mereu la curent cu tendințele moderne.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!