Un elev de la Școala Gimnazială „Matei Basarab” din Târgoviște a contestat nota la Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2024 și a primit patru puncte în plus la recorectare, scrie edupedu.ro.
Rezultatele finale la EN 2024 au fost publicate ieri, iar Ministerul Educației a anunțat că pentru 14.720 de lucrări (16.476 de lucrări în anul 2023), contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 9.646 de lucrări (7.668 de lucrări în anul 2023), notele au fost modificate prin scădere.
Elevul din Târgoviște obținuse inițial nota 5,30, iar după reevaluare, a primit nota 9,30. Media sa este acum 9,40 de la 7,40 cât era înainte de contestații.
Tot ministerul spune că au fost depuse la EN 2024 nu mai puțin de 27.640 de contestații (8,76% din numărul total de lucrări), nivel relativ similar celui consemnat în anul 2023 (27.128 – 8,52%).
Cele mai multe la Limba și literatura română – 14.485, dar mai puține decât în 2023 (18.465); 425 la Limba și literatura maternă (444 – 2023) și 12.730 la Matematică (8.219 – 2023).
„La matematică, în cazul a 98,1% (12.488) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și cea obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 2.438 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.
La proba de limba și literatura română, în cazul a 77,4% (11.208) dintre lucrările reevaluate, diferența între nota inițială și nota obținută în urma reevaluării a fost sub 0,5 puncte (în plus sau în minus). Dintre acestea, pentru 814 dintre lucrări nota inițială nu a fost modificată.
La proba de limba și literatura maternă, 322 de lucrări din 425 (75,8%) au diferențe mai mici de 0,5 puncte, iar 23 de lucrări au rămas cu note nemodificate”, se mai arată în comunicatul Ministerului Educației.
Deși nu se specifică în mod clar care sunt acestea, ministerul arată că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor (n.n. publicat de Minister pe site-ul său)”.
Probabil între aceste 5 cazuri naționale se înregistrează și cel al elevului de la Școala „Matei Basarab” din Târgoviște.