Șapte oferte depuse pentru proiectarea noului drum expres București-Târgoviște. Între timp, reparații intense pe DN71 și reluarea licitației pe tronsonul Târgoviște-Sinaia

Publicitate

Interes mare din partea firmelor de profil din România și străinătate pentru elaborarea studiilor de traseu și soluțiilor tehnice (SPF+SF) ale noului drum București-Târgoviște.

Astăzi s-au depus 7 oferte pentru proiectarea noului drum de mare viteză, soluția agreată și susținută, din mai multe motive, încă de la debutul mandatului, de ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă.

”Am spus din primele zile ale mandatului că soluția pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, noduri și intersecții denivelate, în afara localitaților. NU dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități.

Decizia privind profilul final (autostradă sau drum expres) va fi luată în prima etapă a contractului.

Va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu – un proiect tehnic preliminar («preliminary design») al viitorului drum, cu investigații geotehnice și modelare a terenului, astfel încât ulterior să poată fi licitat corect pe modelul design&build.

Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord.

Și această licitație beneficiază de reforma caietului de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. Astfel vom evita problemele de pe contractele din trecut”, a adus astăzi precizări suplimentare oficialul de la Transporturi.

Soluția drumului expres a fost combătută de autoritățile județene dâmbovițene, în special pentru că proiectul european ce privea reabilitarea și lărgirea la patru benzi a drumului deja existent era într-o fază foarte avansată, însă ministrul Cătălin Drulă a susținut cu argumente scoaterea traficului din zonele locuite, aceasta fiind de altfel o soluție propusă și urmărită în multe alte locuri din țară. Nu este de neglijat faptul că România este țara cu cel mai mare număr de accidente rutiere din Uniunea Europeană.

Între timp, așa cum și dbonline.ro v-a informat, pe DN71 au fost demarate lucrările de reparații promise de ministrul Cătălin Drulă: ”Până la finalizarea drumului expres pe aici trebuie să se circule mai bine decât în trecut”, sublinia ministrul Transporturilor.

Așadar, pe DN 71 au fost executate: Reparații suprafețe extinse pe 35.000 de metri pătrați; Reparații gropi pe 2.000 de metri pătrați; Instalări de panouri de orientare de dimensiuni mari; Instalări de indicatoare rutiere de orientare.

Tot pe DN 71, urmează să se realizeze: amenajarea tuturor intersecțiilor, trecerilor de pietoni și punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontală și verticală, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stâlpișori lamelari și alte indicatoare rutiere.

Toate aceste lucrări se vor finaliza în luna iunie, după cum a promis ministrul.

O veste bună pentru dâmbovițeni și nu numai este că, totuși, ”pe lotul 2 al DN71, de la Târgoviște la Sinaia, va fi reluată licitația pentru modernizare. Cea precedentă fusese anulată pentru că nu se prezentase nimeni. Documentația a fost refăcută pe baze mai solide, cu prețuri actualizate și termene mai realiste”, a mai declarat Cătălin Drulă.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!