Rezultate slabe obținute de elevii din Dâmbovița la simularea examenului de Bacalaureat! O singură notă de 10 a fost obținută la Limba și literatura română

Publicitate

Rata de promovare, înregistrată la simularea examenului naţional de Bacalaureat 2025, la nivelului județului Dâmbovița a fost de 42,91%, în creștere ușoară față de cea din anul 2024 (41,67%). Media minimă de promovare a examenului este 6 (șase), iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5 (cinci).

Din cei 2781 de candidați înscriși, la proba E.a) – Limba și literatura română, s-au prezentat 2271 (81,66%), la proba E.c) – Proba obligatorie a profilului, s-au prezentat 2214 (79,61%), iar la proba E.d) – Proba la alegere a profilului, s-au prezentat 2186 candidați (78,60%). Niciun candidat nu a fost eliminat pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Proba E – Limba și literatura română

Rata de promovare a probei de Limba și literatura română a fost  în creștere cu 3,75% (note mai mari sau egale cu 5): 60,55% în anul 2025 (56,80% în anul 2024).

Un elev a obținut nota 10 de la Liceul Teoretic ,,Iancu Vissarion” Titu. Pe segmentul de note 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranșa 5 – 5.99: 569 de elevi, iar între 9 – 9.99: 91 de elevi.

Proba obligatorie a profilului

Aici, rata de promovare a probei a fost  în ușoară scădere cu 0,56% (note mai mari sau egale cu 5): 57,45% în anul 2025 (58,01% în anul 2024).

7 elevi au obținut nota 10 (4 elevi de la Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște, 1 elev de la Colegiul Național ”Constantin Carabella” Târgoviște, 2 elevi de la Colegiul Național Pedagogic ”Constantin Cantacuzino” Târgoviște).

Pe segmentul de note 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranșa 5 – 5.99: 343, iar între 9 – 9.99: 161 de elevi.

Proba la alegere a profilului

La proba de alegere a profilului rata de promovare a probei a fost în creștere cu 5,06% (note mai mari sau egale cu 5): 66,83% în anul 2025 (61,77% în anul 2024).

24 de elevi au obținut nota 10 (8 elevi de la Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște, 6 elevi de la Colegiul Național ”Constantin Carabella” Târgoviște, 2 elevi de la Colegiul Național ”Ion Luca Caragiale” Moreni, 2 elevi de la Colegiul Național ”Nicolae Titulescu” Pucioasa, 1 elev de la Colegiul Național ”Vladimir Streinu” Găești, 2 elevi de la Colegiul Național Pedagogic ”Constantin Cantacuzino” Târgoviște, 2 elevi de la Liceul de Arte ,,Bălașa Doamna” Târgoviște, 1 elev de la Liceul Teoretic ”Petru Cercel” Târgoviște).

Pe segmentul de note 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranșa 9 – 9.99: 334, iar între 8 – 8.99: 324 elevi.

Având în vedere generalizarea evaluării digitalizate pentru simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat, IȘJ Dâmbovița a făcut următoarele precizări:

Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele în care susțin cursuri, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare.

Conducerile unităților de învățământ au pus la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației și Cercetării prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de analiză a rezultatelor de către candidați.
În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației și Cercetării va face publice, statistici privind gradul de reușită pe fiecare item, pe tipuri de probă, la nivel național.

Datele care stau la baza acestei sinteze au fost extrase din platforma de evaluare digitalizată și prelucrate la nivelul Ministerului Educației și Cercetării. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi sunt disponibile la nivelul fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare ale fiecărui candidat.

Rezultatele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.

,,Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor liceale.

Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița va continua sprijinirea unităților de învățământ în vederea îmbunătățirii rezultatelor elevilor prin punerea în aplicare a strategiei manageriale care cuprinde acțiuni concrete precum transmiterea lunară în școli a unor modele de teste pentru examenele naționale, consilierea, dar și inspectarea cadrelor didactice de la clasele în care rata de reușită este mică, monitorizarea implementării planurilor de activitate suplimentară și remedială.

Totodată, încurajăm elevii să continue pregătirea, să învețe temeinic, să reia tematica parcursă, să își asume un program de lucru suplimentar pentru acoperirea lacunelor și să solicite sprijin din partea cadrelor didactice. Din acest moment, focalizarea efortului se îndreaptă spre cele trei discipline de examen la care vor susține proba scrisă, iar experiențele anterioare arată că rezultatele se pot îmbunătăți prin muncă susținută și concentrarea pe pregătirea unui examen foarte important în parcursul profesional și personal al fiecăruia”, a transmis IȘJ Dâmbovița.

 

Publicitate

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!