Proiectul de modernizare și extindere a DN 71 pierde teren în fața ideii ministrului Transporturilor de a realiza un Drum expres

Publicitate

Proiectul de modernizare și extindere a DN 71, urmărit de ghinion!

Deși aflat într-o fază avansată, respectiv licitația publică, având și finanțare europeană asigurată, proiectul DN 71 pierde teren în fața ideii construirii unui Drum expres, care să nu treacă prin intravilanul localităților,  idee ce aparține actualului ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Ideea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, de a se realiza un drum expres între câștigă în fața proiectului

Senatorul USR PLUS de Dâmbovița, Dragoș Popescu, a declarat astăzi că susţine poziţia ministrului Transporturilor, motivând că încă din august 2020 ”ministrul susţinea necesitatea unui drum prin afara localităţilor”.

Pe de altă parte, senatorul dâmbovițean susține că a fost anulat contractul de modernizare şi lărgire la 4 benzi al DN 71 și pentru că ”licitaţia pentru acest contract a fost lansată în februarie 2019 pe baza unui studiu de fezabilitate din 2015. La licitaţie au fost interesate 45 de firme, dar niciuna nu a propus să termine…”.

Totodată, parlamentarul a declarat astăzi, citat de Dâmbovița24.ro, că ”deşi exista un contract semnat şi cu finanţarea asigurată, până anul viitor nu am fi văzut niciun utilaj pe drum deoarece, conform caietului de sarcini, în primul an trebuia făcut proiectul tehnic. Din experienţa proiectelor de deschidere la patru benzi a drumurilor expres, de exemplu DN Oradea, timpul petrecut în trafic creşte foarte mult, în loc de o oră şi jumătate până la Bucureşti s-ar fi făcut probabil 3 ore datorită lucrărilor, semafoarelor, îngustării drumului. Tot din experienţă s-a constatat că foarte mulţi constructori întârzie lucrările din cauza dificultăţilor financiare, iar timpul de execuţie poate fi prelungit, pentru că de multe ori nu se respectă data de finalizare a lucrării… Multe firme intră în faliment şi nu-şi mai pot onora contractele, aşa cum a fost cazul pe DN 71, când singura firmă care a participat la licitaţie şi a câştigat contractul nu a depus scrisoarea de garanţie bancară”.

Alte ”aspecte importante” în opinia senatorului Popescu sunt: nu au fost făcute exproprierile pentru segmentul de drum Bâldana – Târgovişte pentru lărgirea acestui segment, lărgirea drumului prin localităţi implică şi păstrarea traficului greu, iar pe acest drum se înregistrează deja un număr ridicat de accidente.

”În ceea ce priveşte Drumul Express, fac precizarea că au fost prinşi bani în buget pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, la pachet. Acest SF este prins într-o fişă de buget care se cheamă cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi alte studii unde sunt prinse 242 de milioane de lei pentru anul acesta. În extravilan exproprierile sunt mult mai uşor de făcut, pentru că nu trebuie relocate utilităţile, nu trebuie făcute accesul în curţile oamenilor, iar execuţia va fi mult mai rapidă şi astfel termenele vor fi scurtate, toate etapele vor fi prezentate public pas cu pas transparent, potrivit unui calendar care va fi respectat, sperăm”, a mai declarat parlamentarul, ținând să sublinieze că și ”segmentul Bâldana Titu este bugetat şi va fi modernizat, DN 7. (…) Nu cred că poate cineva promite că Drumul expres va fi gata în mandatul acesta, dar în mandatul de 4 ani cu siguranță va începe proiectul. Nu am un termen încă pentru că nu s-a scos la licitație nici Studiul de fezabilitate, deci nu pot să spun un termen…”, a mai declarat Dragoş Popescu.

Întrebat dacă DN 71 este subiect un subiect închis, parlamentarul a răspuns afirmativ, subliniind că pe acest sector ”va exista posibilitatea schimbării covorului asfaltic”.

Se pare că ministrul Transporturilor va fi cel care va oferi detalii despre Drumul expres, în perioada următoare.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!