Premieră pentru Dâmbovița! A fost prezentat studiul de prefezabilitate a unei investiții de peste 750 milioane lei, fonduri europene, din bugetul de stat și bugetul local

Publicitate

Premieră pentru județul Dâmbovița!

Studiul de prefezabilitate a inelului doi de centură a municipiului Târgoviște, o variantă ocolitoare care va diminua foarte mult traficul prin comunele Aninoasa, Șotânga, Dragomirești, Ulmi, dar și municipiul Târgoviște dar va prelua și din transportul greu care tranzitează comuna Doicești, a fost vineri prezentată public de președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan.

Iată cele mai importante date despre investiție:

Lungimea totală a traseului este de 15,28 km. ”Vom avea 4 benzi, câte 2 pe sens, iar fiecare bandă va avea 3,5 m lățime. Zona dintre cele două sensuri va fi delimitată cu parapete de tip semigreu de 3 m lățime. Ca suprafață a drumului, inclusiv bretele, vorbim de 392.840 mp. Drumul de centură va avea 2.400 de metri de poduri și pasaje care, însumate, au suprafața de 60.000 mp”, a precizat șeful administrației județene.

Inelul 2 de Centură va fi prevăzut cu 5 intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere, o turbogirație la intersecția cu DN71, 9 pasaje rutiere și 3 poduri peste cursurile de apă pe care le întâlnește.

”Ca sume, la momentul studiului de prefezabilitate, valoarea estimată a Inelului 2 de Centură este de 751.101.646 lei. Peste 174.000.000 lei sunt pentru obținerea si amenajarea terenului. Cheltuielile pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului se ridică la 1.300.000 lei, iar pentru asistența tehnică și proiectare costurile sunt estimate la 14.450.000 lei. Investiția de bază se ridică la aproape 572.000.000 lei, iar din aceasta, aproximativ 365.000.000 lei sunt pentru lucrări poduri, pasaje, noduri rutiere, viaducte și intersecții, iar valoarea lucrărilor la drum este de 158.000.000 lei.”, a mai arătat președintele CJD.

Potrivit domniei sale, ”impactul economic al acestui drum de centură va fi unul uriaș. Vom crea toate condițiile pentru noi investiții, vom putea vorbi cu adevărat de zona metropolitană a Municipiului Târgoviște”.

Finanțarea propusă a lucrărilor va fi asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, adică pe fonduri europene, dar și din bugetul de stat, bugetul local și alte surse legal constituite.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!