Prima zi de examen din cadrul Evaluării Naționale a venit și cu o premieră pentru județul Dâmbovița, aflat în proiectul pilot al Ministerului Educației de evaluare digitalizată.
Astfel, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, în Dâmbovița, s-au încărcat 3400 de lucrări, în 255 de clase de examen, din 133 de centre, în cadrul probei de Limba română a Evaluării Naționale 2022. Lucrările au fost scanate în fața elevilor, după ce au predat foile.
Proiectul pilot se desfășoară în Dâmbovița pentru Evaluarea Națională și urmează Călărași, pentru Bacalaureat.
Potrivit Ordinului ce stabilește regulile acestei pilotări, profesorii care scanează lucrările elevilor primesc 150 de lei pe zi, iar un profesor evaluator în format digital la Evaluarea Națională 2022 este plătit cu 14 lei / lucrare corectată.
Potriviit edupedu.ro, platforma pe care se desfășoară evaluarea digitalizată aparține Intuitext, a companiei Softwin, platformă folosită și la Olimpiada Națională de Matematică, după cum a spus, în luna mai, pentru Edupedu.ro Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, fost inspector școlar general al ISJ Dâmbovița.
Ministrul Educației a declarat într-o conferință de presă că prima etapă a acestui mod de corectare a lucrărilor la examene este un succes și speră ca de anul viitor toate lucrările de la Evaluarea Națională și Bacalaureat să poată fi scanate pe loc, imediat după predare și verificate simultan de doi profesori evaluatori, fără să fie influențați unul de nota celuilalt: ”Având în vedere acest succes de etapă vom vedea până la final și după operațiunea de evaluare, sunt încrezător că anul viitor putem extinde la nivelul național această procedură de scanare și încărcare, practic de digitalizare a proceselor ce țin de Evaluarea Națională și a proceselor ce țin de examenul de Bacalaureat.
S-a înregistrat astăzi o premieră, o premieră absolută pe care o anunț cu mare plăcere. Până în acest moment proiectul pilot desfășurat la nivelul județului Dâmbovița a fost un succes în sensul în care, contrar îngrijorărilor, timpul mediu de scanare și încărcare a unei lucrări a fost de două minute. Și aici a fost vorba nu uitați, de școli din mediul rural cu slabă conexiune la internet. Poate dacă am fi avut o conexiune mai bună de internet, timpul poate ar fi fost și mai jos față de 2 minute. Altfel spus, în primele două ore, prima lucrare fiind predată la 10:15 până la 12:15, s-au încărcat 3400 de lucrări în 255 de clase de examen, deci 255 de scanere în 133 de centre de examen.
Este un element extrem de important, nu s-a mai reușit până acum acest lucru și, o spun, iertați-mi lipsa de modestie, sunt state europene cu sisteme de educație avansată care nu au înregistrat această reușită, nu au avut poate curajul să încerce acest lucru, dar cred că este o probă puternică pentru determinarea Ministerului Educației de susținere a digitalizării în sistemul de învățământ românesc,” spune ministrul.