Foarte mulți români vor primi în această lună trei facturi la energie electrică, pentru că unul dintre cei mai mari furnizori a recalculat valoarea facturilor din lunile trecute, atunci când nu existau norme de aplicare pentru schema de sprijin din partea statului. Acum restituie banii luaţi în plus printr-o factură mai mică, scrie observatornews.ro.
După ce românii s-au confruntat cu o primă majorare a prețurilor, acum trebuie să se confrunte și cu această situație a stornării facturilor. Peste 1 milion de clienți vor primi trei facturi în această lună, însă trebuie să știe că o vor lua în considerare doar pe cea care este în plus.
“Am decis că ar fi bine să revizuim puţin calculul şi metoda de aplicare a schemei de sprijin şi de aici am ajuns la concluzia că este cazul să le recalculăm deoarece, în urma acestei recalculări, clientul ar fi beneficiat în medie de vreo 7-8 lei în minus, de încă un bonus, faţă de ce a beneficiat deja”, a spus Ioana Krekan, managerul companie de furnizare, potrivit observatornews.ro.
Experții în energie spun că toate aceste modificări nu fac decât să deruteze consumatorii și să le încurce socotelile lunare, mai mult decât au făcut-o majorările aferente:
“O zăpăceală sinistră care domină în perioada aceasta domeniul energetic. S-au acordat subvenţii pe luni cronologice, nu pe facturi. Facturile nu acoperă o lună cronologică ca atare. Din 25 ale lunii, până în 25 ale lunii viitoare. Evident că, dacă legea zice lună cronologică, furnizorii intră într-o zăpăceală şi mai mare că trebuie să separe consumul dintr-o lună în cealaltă”, a spus Ionuț Purica, expert în energie, potrivit sursei citate.