Inele de centură pentru șase centre urbane dâmbovițene. Patru variante de ocolire ar urma să fie realizate cu bani europeni

Publicitate

Inelele de centură ale muncipiului Târgoviște și orașelor Pucioasa, Fieni, Găești, Răcari și Titu au prins, astăzi, contur, după ce, potrivit președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, au fost propuse a fi incluse pe lista de investiții a forului administrativ.

Ieri, în cadrul ședinței CJD, președintele Corneliu Ștefan, alături de colegii săi din partid, a propus consilierilor județeni introducerea pe lista de investiții a Consiliului Județean Dâmboviţa a următoarelor variante de ocolire (inele de centură) a centrelor urbane (situate pe rețeaua de drumuri naționale):

14 km în jurul municipiului Târgovişte. Inelul 2 de centură al reședinței de județ va duce la crearea unei adevărate zone metropolitane ce va include mare parte din localitățile periurbane aflate în apropierea municipiului.

Orașul Găești va beneficia de un inel de centura cu lungimea de 8 km. Acesta va lega DN 7 de Drumul Expres Valahia, astfel tranzitul dinspre Autostrada A1 către Târgoviște si mai departe la Ploiești va reduce traficul din orașul Găești și-l va  fluidiza în împrejurimile acestuia.

Varianta de ocolire pentru orașele Pucioasa și Fieni cu o lungime de cca. 14 km de drum ce vor fi construiți de la 0 va face ca traficul actual de pe DN71 sa nu mai tranziteze centrele celor două localități.

Minimum 15 km variantă de ocolire în lungul DN71 spre limita de sud a comunei Tărtășești. În acest fel, deschidem accesibilitatea zonei urbană a orașului Răcari dinspre zona metropolitană București.  Acest drum va accesibiliza și orașul Titu.

Principalul avantaj al acestor viitoare drumuri ocolitoare este scoaterea traficului greu din intravilane. Totodată, scade riscul de producere a accidentelor rutiere și se reduce semnificativ poluarea în localitățile traversate și ”ușurate” de aglomerație.

”De asemenea, aceste inele de centură vor dezvolta din punct de vedere economic toate zonele tranzitate de acestea și vor atrage noi investitori. Ca sursă de finanțare pot indica fondurile europene disponibile încă în Programul Operațional Infrastructură Mare sau cele viitoare, iar pentru acest lucru vom încheia un parteneriat cu Compania Națională a Infrastructurii Rutiere”, a declarat președintele Consiliului Județean, Corneliu Ștefan.

Acum urmează realizarea studiilor de prefezabilitate pe baza cărora vor putea fi estimate valorile investițiilor necesare și aproba traseele optime.

”Pot spune că, de astăzi, a început să se lucreze cu adevărat la infrastructura rutieră, una dintre cele mai importante axe ale Master Planului propus dâmbovițenilor”, a mai declarat Corneliu Ștefan, președintele CJD.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!