Doi bărbați, din Gorj și Argeș, decedați pe 1 și 3 martie după vaccinarea anti-COVID-19. Precizările autorităților în cele două cazuri

Publicitate

Un bărbat de 45 de ani din Argeș a murit ieri, la o zi după ce s-a vaccinat împotriva COVID-19.

Conform Comitetului de coordonare a vaccinării, la patru ore de la administrarea vaccinului, el a fost dus cu ambulanța la spitalul din Mioveni, după ce și-a pierdut cunoștința, iar seara a fost externat, pe propria răspundere. A doua zi, familia acestuia a solicitat Ambulanța, însă echipajul medical sosit a constatat decesul bărbatului.

Comitetul de coordonare a vaccinării a transmis următoarele precizări în acest caz: ”În cursul zilei de 2 martie, persoana în vârstă de 45 de ani s-a prezentat, conform programării în platforma electronică, pentru administrarea primei doze de vaccin produs de Pfizer/BioNTech, într-un centru de vaccinare din Mioveni, județul Argeș.

În urma triajului medical și a examenului clinic de specialitate făcute de către personalul vaccinator, nu au fost indicate probleme cronice de sănătate. După administrarea dozei de vaccin, conform procedurii, bărbatul a rămas în spațiul de supraveghere postvaccinală, fără a prezenta simptomatologie, ulterior părăsind centrul de vaccinare.

Conform datelor furnizate către CNCAV, după patru ore de la administrarea vaccinului, pacientul a fost adus cu ambulanța la Compartimentul de Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Orășenesc Mioveni, în urma unui episod de pierdere a conștienței suferit la domiciliu.

La sosirea în unitatea medicală, pacientul avea o stare generală bună, fără a prezenta traumatisme. În urma investigațiilor specifice complexe, acesta a rămas sub supraveghere medicală, însă în seara aceleași zile, bărbatul a solicitat externarea pe propria răspundere, contrar avizului medical.

În dimineața zilei de 3 martie, personalul medical de la Ambulanță, solicitat de familia acestuia, a declarat decesul bărbatului, la domiciliu.

La acest moment, DSP Argeș a sesizat autoritățile competente în vederea efectuării procedurilor specifice pentru stabilirea cauzelor decesului. Conform medicului de familie al acestuia, persoana se afla în evidență cu dislipidemie și valori tensionale crescute”.

Tot astăzi, Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 a anunțat că investigaţiile medicale efectuate în cadrul Secţiei ATI a Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu în urma decesului unui alt bărbat, de 47 de ani, care a fost vaccinat anti-COVID pe 28 februarie, au evidenţiat “modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins”.

Astfel, potrivit sursei citate, Direcţia de Sănătate Publică Gorj s-a autosesizat în acest caz şi a derulat verificări pentru documentarea situaţiei în cazul gorjeanului căruia i s-a administrat prima doză de ser produs de compania Oxford/AstraZeneca în cursul zilei de 28 februarie, la un centru de vaccinare din Bumbeşti-Jiu.

”După administrarea dozei de vaccin, conform procedurii, bărbatul a rămas în spaţiul de supraveghere postvaccinală timp de 15 minute, fără a prezenta modificări ale stării de sănătate, ulterior părăsind centrul de vaccinare. A doua zi, pe 1 martie a.c., în jurul orei 8,00, în timp ce se afla la serviciu, persoana a suferit un stop cardio-respirator, situaţie care a impus solicitarea unui echipaj de prim-ajutor de la Ambulanţă. Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanţă, cât şi în unitatea de primiri urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleaşi zile, în jurul orei 21,00, s-a declarat decesul pacientului. Investigaţiile medicale efectuate în cadrul Secţiei Anestezie – Terapie Intensivă din SJU Târgu Jiu au evidenţiat modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins”, a arătat astăzi CNCAV.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!