DN 71, modernizare sau ”o porcărie”? Polemică la distanță între USR și PSD-PNL-UDMR

4
Publicitate

În timp ce așteaptă de zeci de ani să fie modernizat, DN 71 este ”bătătorit” de declarații politice!

Pe fondul reluării procedurilor și anunțurilor recente de scoatere la licitație a proiectului tehnic și execuției lucrărilor pentru DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, lărgire la 4 benzi a tronsonului Bâldana-Târgoviște și modernizarea traseului Târgoviște-Sinaia, Organizația USR PLUS Dâmbovița face o analiză a proiectului DN 71 și susține că ”reprezintă încă un subiect ce suscită interes și opinii antagonice, mai ales că noua conducere a Ministerului Transporturilor a decis revenirea la o mai veche obsesie: lărgirea la 4 benzi”        .

USR PLUS Dâmbovița pune față în față situațiile și ideile legate de același DN 71 ale celor doi miniștri ai Transporturilor: ex ministrul Cătălin Drulă (USR) și actualul ministru Sorin Grindeanu (PSD)

Cei doi oficiali au viziuni  total diferite pentru drumul DN71 București-Târgoviște, asta dacă luăm în considerare faptul că actualul ministru ar putea avea o viziune.

Iată ce transmite Organizația USR PLUS Dâmbovița:

2021: Ministru Cătălin Drulă (USR): Noul proiect DN 71 = «o porcărie»

31 martie 2021 – lansarea licitației pentru documentația tehnică a drumului expres București – Târgoviște: O soluție modernă, Drum nou, de mare viteză, cu 2 benzi pe sens, separare pe mijloc, fără intersecții la nivel, cu noduri, apropiat de profilul unei autostrăzi, fără a trece prin localități. Un caiet de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. Proiect tehnic preliminar, detaliat, cu investigații geotehnice și modelare a terenului.

Valoarea estimată a contractului: 12.826.180,80 lei fără TVA. Durata contractului: 25 de luni (prefezabilitate + fezabilitate)

NU dublarea la 4 benzi a drumului existent DN 71 care trece pe 53% din lungime prin localități.

Pe DN 71 actual reparații pentru îmbunătățirea calității drumului.

2022 : Ministru Sorin Grindeanu (PSD):  Întoarcere în trecut.

Compania de Drumuri a relansat licitația pentru lărgirea DN71 la 4 benzi pe un tronson de 44 de km:

Contract de aproape 1 miliard de lei. Licitație în desfășurare. Ofertele pot fi depuse până la data de 10 martie 2022. Termen pentru rezultatul procedurii de atribuire: august 2022.

Durata: 3 ani pentru proiectare și execuție”

”Vom afla cine depune oferte și cui va fi atribuit contractul. Și vom reveni asupra subiectului. Iar timpul va arăta care soluție este mai potrivită. Din păcate, la cum se prezintă situația acum, mai avem mult de așteptat”, mai anunță reprezentanții Organizației dâmbovițene a USR PLUS.

Vă reamintim ideile transmise de Cătălin Drulă, la momentul în care ocupa portofoliul de la Transporturi: ”Cred că legătura dintre București și Târgoviște merită un drum modern. Pentru rute aglomerate soluția nu mai este lărgirea la 4 benzi prin mijlocul localităților. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mai ales la zona de șes. Este loc, nu are problemele pe care îl avea proiectul de lărgire. Lungimea estimată este de 60 de kilometri și un cost estimat un pic peste 200 de milioane de euro. Viitorul drum expres trebuie realizat de la Târgoviște și până în centura Capitalei, accesând fonduri europene”.

Pe 10 ianuarie 2022, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a anunțat: ”Au fost scoase la licitație proiectul tehnic și execuția lucrărilor pentru DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia.  Vorbim de lărgire la 4 benzi a tronsonului Bâldana-Târgoviște, dar și modernizarea traseului Târgoviște-Sinaia. Valoarea proiectului se ridică 976.963.755,99 lei, iar deschiderea ofertelor celor care vor participa la această licitație este programată pentru data de 10.03.2022”.

Publicitate

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!