COVID-19. Peste 12 mii de școli din România încep cursurile în scenariul 1, față în față. În Dâmbovița, cinci școli în scenariul roșu

Publicitate

În Dâmbovița, potrivit hotărârii luate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, cinci unităţi de învăţământ vor începe noul an şcolar în scenariul roşu, deci cursurile se vor ține numai online.

Cele cinci unităţi de învăţământ sunt: Şcoala Postliceală Sanitară “Christiana” Târgovişte, Şcoala Postliceală FEG Târgovişte, Colegiul Naţional “Nicolae Titulescu” Pucioasa, Şcoala Primară Moţăieni şi Şcoala Gimnazială Gura Foii.

În scenariul galben, în Dâmbovița, sunt 80 de unităţi şcolare din judeţ.

În celelalte 68 de unităţi şcolare elevii vor participa fizic la ore, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară, deci sunt în scenariul verde.

În urma propunerilor înaintate de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU) au emis hotărârile privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ, valabil pentru începutul de an școlar 2020-2021.

Ministerul Educației anunță că se înregistrează următoarea situație conform raportării efectuate de inspectoratele școlare județene:

– 12.610 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

– 4.892 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

– 238 unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

– 7 unități de învățământ au optat pentru scenarii mixte (S2+S3). Varianta s-a aprobat avându-se în vedere situațiile specifice în care acestea se regăsesc: o parte dintre școli sunt în curs de reabilitare, iar altele au cazuri medicale particulare la clasă, astfel încât se impune învățarea online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ au adoptat propunerile în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate la nivel național de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică (comunicată în data de 7 septembrie), de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Potrivit respectivei analize, în 2.728 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mic de 1 la 1.000 de locuitori, în 410 localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, se situează între 1 și 3 la 1.000 de locuitori, iar în 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori.

Potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!