Centură ocolitoare pentru Pucioasa și Fieni și legătură cu DN71 în nordul județului. Primii pași într-un proiect de anvergură, de 131 milioane euro

Publicitate

A fost finalizat studiul de prefezabilitate pentru „Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni”, drum care, odată realizat, va deservi și comunele Brănești, Glodeni, Moțăieni și Buciumeni.

Potrivit președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, este al doilea mare pas pentru dezvoltarea rețelei de transport județean și, dată fiind importanța zonei, a rețelei naționale rutiere.

”Au fost analizate 4 variante de drum de ocolire, iar în urma studiului de prefezabilitate, soluția optimă, atât din punctul de vedere al costurilor, cât și al cerințelor tehnice, este un drum cu o lungime de 15,13 km care se desprinde din DN 71, în apropierea haltei Scârlenţa din Brănești.

Traseul urmărește cursul râului Ialomița pe aproape întreaga lungime de 15,13 km, cu excepția porțiunii dintre KM7 și KM11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni”, a precizat șeful administrației județene.

La capetele traseului, sunt prevăzute noduri rutiere cu 4 bretele, astfel încât să fie asigurate toate relațiile de deplasare, însă există și două noduri intermediare: unul care va permite legătura cu DC136A, în Pucioasa, și un altul care face legătura cu DN71, la intrarea în Fieni.

Informații tehnice au fost oferite tot de președintele CJD: platforma drumului are o lățime totală de 21,50 m și este compusă din: bandă mediană cu o lățime de 3,00 m (2×1,50 m); parte carosabilă, lățime 7,00 m (2 benzi pe sens de 3,50 m fiecare); benzi de încadrare 1,50 m (2×0,75.); acostamente 3,00 m (2×1,50m); fâșie de parapete metalic de protecție 2,00 m (2×1,00 m).

Drumul de ocolire are prevăzute și 17 lucrări de artă și anume 9 pasaje, 7 poduri și o punte pietonală.

Cheltuielile pentru investiția de bază se ridică la peste 111.000.000 euro (fără TVA), sumele fiind apromximate în felul următor: carosabil 54.000.000 euro; parapete de protecție: 4.200.000 euro; amenajare și reprofilare albie cu ziduri: aproape 6.500.000 euro; poduri și pasaje: 44.000.000 euro; scurgerea apelor: în jurul a 2.000.000 euro.

”La capitolul alte cheltuieli, avem următoarele costuri: organizare șantier: 2.400.000 euro; comisioane, cote, taxe: aproximativ 1.300.000 euro (cote aferente Inspectoratului de Stat în Construcţii, taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/desființare); cheltuieli diverse și neprevăzute: puțin peste 11.000.000 euro”, a precizat Corneliu Ștefan.

Asfel, totalul general necesar pentru „Drumul de legătură la DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni” este 131.000.000 euro (fără TVA).

”Orașele și comunele dâmbovițene din zona de nord au început să fie sufocate de creșterea valorilor de trafic pe drumul național 71. Se pierde foarte mult timp în mașină din cauza blocajelor, eficiența economică a transportatorilor și a societăților comerciale are de suferit, gradul de poluare crește, iar siguranța oamenilor este pusă în pericol din cauza traficului prin aglomerările urbane tranzitate de DN71.Trebuie fluidizată circulația în interesul orașelor Pucioasa și Fieni, dar și al localităților din zona periurbană a acestora, iar acest lucru se va face cu ajutorul bretelei de ocolire a orașelor Pucioasa și Fieni. Scoatem traficul greu în afara centrelor civice, pentru că oamenii trebuie să fie în siguranță pe străzi, indiferent că vorbim de pietoni, bicicliști sau șoferi. Nu în ultimul rând, crearea acestui drum de ocolire va crește atractivitatea zonei, iar investitorii vor avea la dispoziție o infrastructură rutieră care le va permite maximizarea profitului”, a declarat astăzi, la fața locului, președintele CJ Dâmbovița.

Lansarea proiectului de astăzi vine la scurt timp după finalizarea studiilor pentru Inelul 2 de Centură a municipiului Târgoviște.

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!