Consiliul Național al Elevilor, semnal pentru 800 de mii de elevi și tineri care nu au acces la educația online. Ministerul Educației, criticat pentru lipsa managementului eficient

Publicitate

După ce în prima zi de școală au protestat timp de 6 ore în numele sutelor de mii de copii români care nu au acces la educația online, Consiliul Naţional al Elevilor solicită asigurarea accesului la Internet pentru toţi copiii şi tinerii, în momentul de față 800.000 dintre ei neavând această facilitate.

Deși Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis către inspectoratele şcolare judeţene o adresă prin care solicită ca toate unităţile de învăţământ să fie conectate la platformele digitale de învăţare puse la dispoziţie de către Google şi Microsoft, pentru a facilita învăţarea în mediul online a elevilor, Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia, într-un comunicat de presă, că această măsură este „insuficientă, întrucât asigurarea conectării unităţilor de învăţământ preuniversitar la platforme educaţionale nu garantează accesul elevilor la educaţie de calitate, deoarece la momentul de faţă peste 800.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la Internet.

Potrivit Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, sistemul educaţional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învăţare online: Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, însă acestea întârzie să apară.

Succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educaţie este achiziţionarea, în primă fază, a device-urilor conectate la Internet, distribuirea acestora către elevii şi cadrele didactice care le solicită, conform Legii 109/2020, şi ulterior conectarea unităţilor de învăţământ la platformele educaţionale.

Aceste măsuri pot fi realizate concomitent, însă această modalitate de acţiune presupune management eficient din partea Ministerului Educaţiei, management care a lipsit cu desăvârşire încă de la începutul epidemiei”, arată reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor în comunicat.

CNE mai cere Ministerului inventarierea necesarului de dispozitive conectate la Internet din teritoriu şi realizarea achiziţiilor publice pentru acestea, în regim de urgenţă, cât şi acordarea de asistenţă autorităţilor publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziţii pe cont propriu.

„Singura sistematizare care a avut loc de la începutul epidemiei în sistemul de educaţie nu a fost sistematizarea în sensul propriu digitalizării, ci ignoranţa sistemică de care dă dovadă Ministerul Educaţiei şi Cercetării faţă de nevoile reale ale actorilor din teritoriu. Conectarea unităţilor de învăţământ la platforme de educaţie online este esenţială, însă aceasta este eficientă doar dacă este precedată de asigurarea accesului la Internet pentru toţi elevii şi toate cadrele didactice. În caz contrar, reprezintă o altă formă fără fond, aşa cum ne-au obişnuit deja guvernanţii”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

(foto: protestul reprezentanților CNE din 14 septembrie, la București, în numele sutelor de mii de copii și adolescenți din România care nu au acces la educația online)

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!