Ai trecut pe Diesel? Iata cum sa conduci pentru a evita problemele si defectiunile

Publicitate

Daca ai condus pana acum o masina pe benzina, cu transmisie manuala sau automata, inseamna ca nu esti inca familiarizat in legatura cu exploatarea corecta a unui motor diesel. Pentru a evita anumite probleme si defectiuni si pentru a creste fiabilitatea in timp, este necesar sa te comporti cu o masina pe motorina. Desi are aceleasi functii si pedale, de data aceasta lucrurile stau putin diferit – motorul trebuie protejat intr-un alt mod.

Tinand cont de importanta modului in care tratezi masina diesel, iata mai departe cateva sfaturi care te vor ajuta sa eviti problemele si complicatiile pe parcurs:

  • Pornirea masinii

Spre deosebire de masina pe benzina pe care o porneai imediat ce te-ai urcat in ea, de data aceasta, in cazul autoturismului diesel va trebui sa astepti cateva secunde pana sa poresti motorul. In special in zielel friguroase, cand bujiile incandescente au rolul de a incalzi camera de ardere. Totul este foarte simplu si tine numai de obisnuita: te urci in masina, dai drumul la contact si, dupa ce se sting martorii de bord, poti sa pornesti si motorul. Daca nu vei tine cont de acest lucru, ai toate sansele ca motorul sa se uzeze mai repede de vreme, fiind obligat sa se invarta fara sa porneasca in acelasi moment.

  • Subturatia trebuie evitata

Acest lucru se aplica in cazul oricarui tip de masina. Daca subturezi masina, motorul va vibra si va tremura pana la refuz, anuntand ca este mult prea solicitat. In cazul motorului diesel, daca vei circula cu masina subturata, vei uza nu numai discul de ambreiaj si rulmentii, dar si celelalte piese grele si scumpe ale motorului. Gasesti in acest link orice piesa ai nevoie pentru masina ta, dar cel mai bine ar fi sa nu ajungi prea repede cu autoturismul intr-un service. Cu putina grija si atentie poti sa eviti aceste neplaceri.

  • Foloseste un filtru de motorina foarte bun

Nu trebuie sa folosesti doar cea mai buna motorina, ci si un filtru calitativ care sa isi faca bine treaba. Asta inseamna ca trebuie sa cumperi cel mai bun filtru pe care il gasesti, pentru a beneficia de un plus de siguranta. Chiar daca este o investitie putin mai mare, ti se poate garanta faptul ca acest lucru este aprooape vital pentru masina ta. Un filtru de motorina performant este absolut obligatoriu in cazul in care nu vrei sa renunti la injectoarele masinii. De asemenea, inlocuirea filtrului dupa recomandarile specialistilor este un aspect de care trebuie sa tii cont neconditionat. Prezinta-te periodic la un control drastic.

  • Scapa de obiceiul de a opri motorul in timpul stationarii la semafor

Daca nu stiai pana acum, atunci afla ca motorul diesel are cel mai mare consum in momentul pornirii. De asemenea, cea mai mare uzura se intampla tot aici. Numai pornirea motorului disel consuma aproximativ 20 ml de motorina. Asadar, dupa cateva calcule simple, iti poti da seama ca, in acelasi consum, poti lasa masina pornita 2 sau 3 minute. Aici este vorba, desigur, de o uzura in timp si nu peste noapte, daca ai oprit motorul la semafor. Cu toate acestea, este bine sa previi aceste complicatii, scapand de obiceiurile prost formate in trafic.

O masina diesel nu este deloc greu de intretinut, insa e nevoie sa fii atent la cateva detalii ce pot dicta buna functionare a autoturismului pe parcurs. Majoritatea soferilor ignora aceste mici aspecte si, din pacate, trateaza masinile cu indiferenta. Pentru a nu te confrunta cu diverse probleme pe viitor, tine cont de sfaturile de mai sus si invatata sa iti conduci corect masina!

Dacă ţi-a plăcut articolul, dă-ne un LIKE!